Doplnila, že školské posilňujúce spoje budú v uvedenom období zachované. "Dopravný
podnik mesta Žilina (DPMŽ) zápasí s vysokým percentom práceneschopnosti
(PN) v kategórii vodič, najmä s dlhodobejším charakterom chorôb a
úrazov. Aktuálny stav vodičov na PN je 15,5 percenta. Dopravný podnik
zároveň eviduje aj prirodzený úbytok vo forme odchodu starších vodičov
do starobného dôchodku," uviedla hovorkyňa.
Podotkla, že napriek náborovým aktivitám je náročné doplniť pracovnú
pozíciu vodiča počtami, ktoré by zabezpečili bezproblémový výjazd
vozidiel v režime školského vyučovania. "V kategórii trolejbusových
vodičov DPMŽ aktuálne finišuje s výcvikom vodičov na vedenie trolejbusu a
v júli budú môcť postupne jazdiť na trolejbusových linkách už aj
samostatne," priblížila.
DPMŽ podľa nej okrem dlhodobej motivácie s náborovým príspevkom 3000 eur
pre každého vodiča s platnými dokladmi na vedenie autobusu spustil aj
nábor uchádzačov o získanie vodičského oprávnenia skupiny D. "Snahou
je získať záujemcov o prácu vodiča, ktorým bráni získať vodičský preukaz
na autobus vysoká cena kurzu. Dopravný podnik prijme uchádzača do
pracovného pomeru a hneď od prvého dňa ho zaradí do výcvikového kurzu v
autoškole, pričom všetky náklady za výcvik uhradí DPMŽ," dodala Holienčíková.